Търновград пролетно – reposted

Снимките от този пост са заминали някъде, не съм сигурен даже кои снимки съм слагал там, затова реших да подготвя няколко нови, които все пак да подхождат на текста, който смятам да оставя както си е, само с коментари под новите снимки :)

И така:

Хубав град е Търновград. Всички го знаем. И аз винаги съм го знаел, ама срам – не срам, не бях ходил там освен на преминаване за някъде, или пък по работа за някакви минутки. Пък на всичкото отгоре рода на дядо ми по майчина линия е от там, имам роднини… с които по една или друга причина не се поддържа връзка. С Вени сме заедно от 7 години вече, и всеки път нещо ни пречи да идем, все нещо е с по-голям приоритет, все нещо изкача. Тоз път обаче всичко беше точно – решихме, че живи-умрели там сме! Тръгнахме в събота да прекараме Великден там. Става ни вече традиция всеки Великден да сме извън София, някъде из страната.По това време пролетта е в разгара си, живота се пробужда и удоволствието от пътуването и посещението на ново място е голям.

Търново по обед - най-неподходящото време за снимане.

Пристигнахме в Търново по обед, настанихме се в хотела (между другото много хубав хотел е “Царевец” с прекрасно отношение на персонала, хубави стаи и поносими цени) и тръгнахме на разходка да търсим къщата на прадядо ми.Така или инак не я намерихме, но пък успяхме да се потопим в атмосферата на стария квартал около реката и да се възхитим на чудесните къщи, останали от началото на века. Обядвахме в пицария ЕГО от която също останахме много доволни и от която има прекрасна гледка към реката, Царевец и стария град и се прибрахме за кратка почивка.

По малките улички можеш да се захласнеш да гледаш детайли и никога да не ти омръзне

Някъде там долу край реката е била къщата на моя пра-дядо.

В 9 часа започна шоуто “Звук и светлина” на крепостта.Това за мене беше впечатлително събитие. Виждал съм снимки от него, виждал съм и кратки материали по телевизията… но на живо усещането е различно и някак мистично. Имаше си типичните заБългария проблеми като например липсата на музика , но… това не е толкоз важно.Просто симбиозата между старото кале, подбраната музика и модерните светлини и дори лазери на шоуто създават невероятно настроение.

Звук и светлина

Самата крепост на Царевец няма да описвам, всеки е виждал снимки от нея, всеки знае по нещо за великия Търновград.Едиственото, което мога да кажа е, че бях хем запленен от древността и историята, хем възмутен от мръсотията, от липсата на поддръжка, от странно реставрираните стени и т.н. Няма да навлизам в подробности, определено си заслужава 4те лева за билет,но… можеше още малко да осигурят срещу тях.

Постройки около църквата на Царевец. Църквата, между другото, е изписана в някакъв странен стил...

Изглед от крепостните стени

В самото Търново маршрута ни мина основно в стария град и то в най-старата част около старото кметство, Самоводската чаршия и Царевец. Видяхме разбира се и църквата “Св. 40 мъченици”, където евентуално ще бъде Пантеона на Българските царе и ще бъдат погребани тленните останки на известните български царе.

Свети 40 мъченици. Интересен детайл са изнесените на вън поставки за свещи, да не се опушва вътрешността на църквата.

Медни съдове на Самоводската чаршия

За три дни е невъзможно да се хване нещо различно от искрица от чара на тоз град.Той е място в което човек може да се връща често и винаги да намира по нещо… винаги да е очарован.

Романтика по нощните сокаци

Нощно

На тръгване минахме през Преображенския манастир

Полюбувахме се на черния щъркел, който видяхме и ден по-рано в Търново

Помахахме на неизвестния (за мен) манастир отсреща - и отпрашихме обратно за София

В крайната сметка изкарахме чудно Възкресение Христово… сега на работа и вече мечтаем за следващото “пътешествие”