За първомайските празници решихме да направим едно пътуване до Странджа, да заведем Бобо малко сред природата и да разгледаме малко по-подробно тази мистична планина. Наши приятели ни поканиха с тях в Граматиково, където ходят при техен приятел, който освен, че предлага стаи за нощувка, също така и щеше да ни води по горите и да ни разказва интересни истории.

След пристигането ни в Граматиково, двамата с Кирил решихме, че трябва да идем до Царево, за да потърсим някакъв репелент за защита от комарите, които бяха с размери на врабчета. И колкото и нашия домакин да ни убеждаваше, че те не хапят, ние не му повярвахме и се отправихме на пътешествие по поредицата от дупки, наречени път.

В Царево се спуснахме на скалите, където мъховете и водораслите бяха образували интересни форми. Такива:
_DSC3618

И такива:
_DSC3621

А в локвите имаше цели екоситеми.
_DSC3636

А в морето кръгове.
_DSC3665

Пролетна идилия.
_DSC3668

С цъфнали дървета.
_DSC3676

На връщане спряхме край пътя да снимаме залеза. Аз харесах пънче в обратна на него посока.
_DSC3680

Отчитам се единствено, да не помислите, че лъжа за какво сме спряли.
_DSC3683

На следния ден потеглихме относително навреме отвъд Малко Търново в посока кльона и Турция.
_DSC3689

Дърветата са покрити с разни паразитни растения.
_DSC3690

От тук почва кльона.
_DSC3691

А пътеката си продължава.
_DSC3716

Стигайки до Вълчановия мост, който и беше днешната цел. Границата минава по Резовска река. Отвъд е вече турско.
_DSC3731

Гледайки по-горе какво съм писал, се създава впечатление, че бързичко и лесно сме стигнали. Всъщност минахме около 5 километра, което за мен като пишман турист си е бая. На моста беше предвидено да направим спирка за хапване, пък аз реших да видя защо мъкна 3 кила статив и дали мога да го използвам за нещо.
_DSC3745

И дали мога да използвам макро обектива на Кирил между другото.
_DSC3892

Из гората щъкат безброй подобни гущеряци, зелени отпред и кафяви отзад.
_DSC3913

На връщане нашите водачи ни заведоха и до не лош водопад, съвсем край пътя, който обаче поради местоположението си беше налазен от тълпи народ. Палатки, коли, барбекюта, гмеж, мръсотия – изключително неприятно.
_DSC3929

Но пък водопада е красив.
_DSC3944

Следващия ден беше предвиден за по-лек маршрут от няколко части, за да няма уморени. Стартирахме от красива полянка с вишка за наблюдение на дивеча.
_DSC3958

Учихме се да разпознаваме следите на вълк.
_DSC3959

Насладихме се на цъфналата зеленика.
_DSC3964

Даже намерихме череп от глиган, от който извадихме два зъба, за спомен.
_DSC3965

_DSC3971

_DSC3973

На връщане за по-интересно се спуснахме в коритото на реката Кара агач, ловихме раци и известно време вървяхме по него.
_DSC3997

_DSC4016

Някакъв вид водни насекоми се плацикаха из вирчетата и правехе интересни сенки и кръгове от вълнички.
_DSC4026

Отидохме и да видим и находището на тисово дърво сред буковия лес.
_DSC4052

След хапване, другите се отправиха към останките на древно кале, ние с Вени и Кирил, нарамихме Бобо и се отцепихме от колектива, за да идем до Малко Търново и Бобо да види музея.
_DSC4078

Малко Търново.
_DSC4085

Гущяци.
_DSC4105

От терасата в Граматиково.
_DSC4155

_DSC4181

Следния ден – с кратко посещение на Синеморец, където Бобо беше нападнат от два кърлежа – завърши в Пирогов с премахването им и понижено настроение.

Крайната сметка? Странджа е супер интересна, мистична и пълна с изненади. Странджа е място, което предполагам цял живот може да изследваш и никога да не разбереш и научиш напълно, нито пък да ти омръзне. Три дена са недостатъчни за нищо, още повече като си изнежен градски човек, който след 10-12 километра преход му се иска да падне и да умре. Та, ще се връщаме пак там – то се знае.